အြန္လိုင္းစာအုပ္စင္က႑ ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္မ်ား သိပၸံႏွင့္ပညာရပ္ဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး ေဆးပညာ Computer ႏွင့္ ဘေလာ့ဂါ သုတ /ရသ အာဟာရမ်ား မဂၢဇင္းႏွင့္သတင္းမီဒီယာ

Dec 24, 2009

ဖီးက်ဴ -အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္



       ( ဖီးက်ဴ  ကေလာင္အမည္ျဖင့္   ဘေလာ့တခုကို ဖန္တီးေရးသားတဲ့အခါ   ( လက္ရွိ)မိတ္ေဆြ
သူငယ္ခ်င္း  အေပါင္းသင္းမ်ားက    ကေလာင္အမည္   တမူထူးျခားေနတာမို ့    ေမးျမန္းတာ ေတြ
ရွိလာပါတယ္။   ဒီေတာ့  အမွာစာ  က႑မွာ   ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို  ေရးသားဖို  ့  စိတ္ကူး ျဖစ္
လာပါတယ္။)
          စက္တင္ဘာ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္-ေရႊဘိုဒီဂရီေကာလိပ္မွာ  ရူပေဗဒအထူးျပဳနဲ ့ ပထမႏွစ္ကို
စတင္      သင္ယူခဲ့ပါတယ္။   တကၠသိုလ္  ေလွ်ာက္လြာပံုစံေတြ  ျဖည့္တံုးကရူပေဗဒအထူးျပဳ
ဘာသာကိုလိုခ်င္လြန္းလို ့
                               ပထမဦးစားေပး……….ရူပေဗဒ
                               ဒုတိယဦးစားေပး………ရူပေဗဒ
                               တတိယဦးစားေပး……..ရူပေဗဒ……….ေလ်ာက္လႊာတင္ခဲ့ပါတယ္ ။
         အဲေလာက္ေတာင္္ ျဖစ္ရသလားကြာလို ့ေမးစရာရွိလာပါတယ္ ။ မူလတန္းေက်ာင္းသား 
ကတည္းက  ဒီဘာသာရပ္ကို   ေလ့လာသင္ယူခ်င္စိတ္ေတြ  ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ ။ ငယ္ငယ္တုန္းက 
နံနက္အိပ္ယာမထခင္ ၊ ေစာင္ျခံဳထဲမွာေကြးေနတံုး၊ ရူပေဗဒသီအိုရီေတြ၊ ပုစာၦ တြက္ခ်က္ပံုေတြ
ကို(ေန ့စဥ္ေန ့တိုင္း) နာၾကားခဲ့ရတယ္။ အိမ္ေဘးနားက  ကၽြန္ေတာ္ဆရာရဲ ့ ရူပေဗဒလက္ခ်ာ
ေပးသံေတြေၾကာင့္စိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္လို ့ေျပာရမွာပါ။ ဆရာ့ဆီမွာပဲ  ရူပေဗဒကို စတင္သင္ယူ
ႏိုင္ခဲ့တယ္။(ကၽြန္ေတာ္  ဆယ္တန္းေအာင္ပီးေတာ့ အိမ္ေဘးက  ကၽြန္ေတာ့္ဆရာ  ဦးေမာင္လွ 
ဆံုးပါးကြယ္လြန္သြားပါတယ္ )
      ၁၉၉၉ မွာ ကၽြန္ေတာ္ (၁ဝ)တန္းေအာင္ခဲ ့တယ္ ။အဲဒီအခ်ိန္က ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ေတြ
အကန္ ့သတ္မရွိပိတ္ထားတဲ့   အခ်ိန္ေပါ့ ။   အေဝးသင္တကၠသိုလ္နဲ ့ တျခား ဝန္ႀကီးဌာန က  
တကၠသိုလ္ေတြပဲ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးေနတဲ ့အခ်ိန္ ။  ေအာင္စာရင္းထြက္ျပီး    မၾကာခင္မွာ  
သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုးက    မိမိဝါသနာပါရာ    တကၠသိုလ္ေတြကို     ေရာက္ေနကုန္ၾကပီ ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့     သူတို ့လို မဟုတ္ဘူး ။  ဘယ္ေက်ာင္းက    ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲကိုမွ လည္း  
ဝင္မေျဖခဲ့ဘူး ။အျပင္စီးပြါးေရး ၊ပညာလည္း  မသင္ခဲ့ဘူးဗ် ။   
            ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္သလဲ ဆိုေတာ့ …ကၽြန္ေတာ္ကို …ကၽြန္ေတာ္   အလုပ္ခန္ ့
ပစ္လိုက္တယ္ဗ် ။ဆရာျဖစ္သင္တန္းေက်ာင္းေရွ ့ကိုေတာင္   ျဖတ္မေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးပါဘူး ။(၁ဝ)
တန္း   ေအာင္စာရင္းထြက္ပီးလို ့ မၾကာခင္မွာဘဲ က်ဴရွင္ဆရာ  ဆိုတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ကို  ခပ္တည္
တည္နဲ ့ စိုက္ထူခဲ့ပါတယ္။အဲဒီႏွစ္မွာေတာ့   (၉)တန္း (၁ဝ)တန္း  သင္ေပးတာတင္ မဟုတ္ဘဲ 
။အလယ္တန္းေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း သင္ေပးလိုက္ေသးတယ္ ။မူလတန္း ၊ မူၾကိဳ   လာျပီး
မအပ္လို ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ ။လာအပ္ရင္လဲ  သင္ေပးမလိုပါ ။အဲဒီႏွစ္မွာလား   အလကား
သင္ေပးရ တာေပါ့ဗ်ာ ။ေစတနာ၊ဝါသနာ၊အနစ္နာဆိုတာ  အဲဒီမွာစသိေတာ့တာပဲ။ ကံေကာင္း
ခ်င္ေတာ့   ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား  တပည့္ေတြ  ေအာင္ၾကတယ္ဗ် ၊  တခ်ိဳ  ့ ဂုဏ္ထူးေတာင္
ထြက္ပါေသးတယ္။သူတို ့ဖာသာၾကိဳးစားလို ့ ဂုဏ္ထူးေတြထြက္တာကို ကၽြန္ေတာ္က  အေခ်ာင္
နာမယ္ၾကီးသြားတာေပါ့ ။ 
      ဒါေပမယ့္   ေနာက္ကြယ္မွာ   နဲနဲေတာ့  အေျပာဆိုခံရပါတယ္။ “ဘြဲ ့ရေတြ  ဒီေလာက္ေပါ
တဲ့ေခတ္ ၊က်ဴရွင္ဆရာေတြ မိႈလိုေပါက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ  …သူက (၁၀)တန္းေလး  ေအာင္တာနဲ ့
ဘယ္ေလာက္တတ္လို ့လဲ ကြာ “တဲ့။  ကၽြန္ေတာ္ကလည္း  ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ     အသက္ ၁၇ႏွစ္နဲ ့  
ဆရာတက္လုပ္ေနတာကိုး ။ဒါနဲ ့ ေနာက္ႏွစ္ေတြမ်ားၾကေတာ့(ဆယ္တန္းက်)  ငယ္သူငယ္ခ်င္း
ေတြ ၊ ကၽြန္ေတာ္ထက္ၾကီးတဲ ့  အမေတြပါ   က်ဴရွင္မွာ ေရာက္လာၾကတယ္ ။   စတစ္ေကာ္လံ
အျဖဴဝတ္ပီး  “ဆရာ”    အေခၚခံရရင္ကို   ေက်နပ္ေနတဲ ့   အခ်ိန္ေပါ့။    ဘယ္ေခ်ာင္ၾကားက 
ဆရာေခၚေခၚ  “ဗ်ာ” ထူးရရင္   သေဘာ့ေခြ ့မေနာေတြ ့  ေနခ်ိန္ပါ ။
    (အဲဒီအခ်ိန္မွာ  ကၽြန္ေတာ့္ဆရာၾကီးတေယာက္က  သတိေပးဘူးတယ္ဗ် ၊၊”ေဟးေကာင္….
ဆရာေခၚခံရတိုင္း   ဟုတ္လွပီ  မထင္နဲ ့ဦး ၊ လူေတြေခၚတဲ ့ဆရာဆိုတာ    အမိ်ဳးမ်ိဳးရွိတယ္ ။
ငါငယ္ငယ္က   ျဖစ္ရပ္ေလးတခုကို   ေျပာျပမယ္တဲ ့” ။   “  ကၽြန္ေတာ္ဆရာလည္း   တခ်ိန္က  
ဆရာေပါက္စျဖစ္ခဲ ့တာပဲတဲ့ ။ တေန ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ဆရာ  မႏ ၱေလးကို  ေစ်းဝယ္ထြက္ခဲ့တယ္
တဲ့ဗ်ာ ။ မႏၱေလး ရာသီဥတု  အပူရွိန္ကလည္း ေခၽြးဒီးဒီးက်ေပါ့ ။ေစ်းခ်ိဳထဲမွာ   လိုအပ္တာေတြ
ဝယ္ျခမ္းလို ့အျပီးမွာ လူလဲေတာ္ေတာ္ပင္ပန္သြားတယ္တဲ့။ မနက္စာလည္း  မစားရေသးတာမို ့
ဗိုက္ထဲမွာ ဟာတာတာျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိတယ္ ။အဲဒါနဲ ့ ေစ်းခ်ိဳအထြက္   တရုပ္ၾကီးရဲ  ့
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ      မန္းျမိဳ ့ေတာ္ေပါက္စီ  နဲ  ့  လက္ဖက္ရည္  ေသာက္ျပီး    ဝမ္းျဖည့္ဖို ့
ဆိုင္ထဲကို လွမ္းဝင္လိုက္ပါ  သတဲ ့ဗ်ာ ။  ေပါက္ေဖာ္ၾကီးက   ေဖၚေရြလိုက္တာလဲ    မေျပာပါနဲ ့
ေတာ့ …...။ဆိုင္ဝကိုေရာက္ေရာက္ခ်င္း   “ဆရာၾကီး….ဆရာႀကီး……ဒီကိုၾကြပါ …...…..ထိုင္ပါ
ဘာသံုးေဆာင္မလဲ    လိုအပ္တာကိုေျပာပါ    အားမနာပါနဲ ့လို ့” ခရီးဦးၾကိဳ    ျပဳပါေတာ့တယ္ ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဆရာက  တရုပ္ၾကီးကို မိန္ ့မိန္ ့ၾကီးျပံဳးျပလိုက္ပီး ၊စိတ္ထဲက မွတ္ခ်က္
လိုက္တယ္တဲ 
      ( “ အင္း ..ေစ်းခ်ိဳလက္ဖက္ရည္ဆိုင္က  တရုတ္ၾကီးကလည္း  ငါ့ကို ဆရာမွန္းသိေနပါလား 
..…ျမင္ျမင္ခ်င္းကို   ဆရာၾကီးလို ့ေခၚတာပဲ”)     ။  အဲသလို ေတြးမျိပီး   မိန္ ့မိန္ ့ၾကီး  ထိုင္ယင္း 
 ေပါက္စီတလံုးကို အငမ္းမရ ေလြးေနတာေပါ့ဗ်ာ။ဒီလိုနဲ ့ဆိုင္ထဲကို စာသံုးသူ   (ကတ္စတမ္မာ)
ေတြဝင္လာမစဲ တသဲသဲ ။ေစ်းခ်ိဳထဲက အလုပ္သမားတေယာက္ ဝင္လာေတာ့လည္း ၊  ဆိုင္ရွင္
တရုပ္ၾကီးကဆရာၾကီးလိုု ့ေခၚျပီး ခရီးဦးၾကိဳျပဳျပန္တယ္။အဲေနာက္တေယာက္ အသားငါးတန္းက 
ဟင္းေတြလွီးတဲ ့ လုပ္သားတေယာက္  ပုဆိုးနံငယ္ပိုင္းေလးနဲ ့ ဆိုင္ထဲကို ဝင္လာျပန္ေတာ့လည္ 
တရုပ္ၾကီးကဆရာၾကီးၾကြပါလို ့ ဆိုျပန္သတဲ့ ။ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဆရာ မိန့္ ့မိန္ ့ၾကီး ရင္ေကာ့ျပီး ေပါက္စီကို  စားေနရာက  ခပ္ရို  ့ရို  ့ေလး  ျဖစ္သြားပါတယ္ ။အဲတာနဲ ့ ဆိုင္အဝင္ဝကို လွမ္းၾကည့္
လိုက္ေတာ့   ဆိုင္ရွင္ေပါက္ေဖၚၾကီးက  ဝင္လာသမွ်  စာသံုးသူ(ကတ္စတမ္မာေတြ)ကုိ  ဆရာၾကီး
လို ့ေခၚပီး  ဧည့္ဝတ္ျပဳေနတာကို  ေတြ ့ရပါေတာ့တယ္ ။   အဲဒီေတာ့မွ   ကၽြန္ေတာ္ ဆရာလည္း 
သေဘာေပါက္သြားတယ္။ဒီလိုနဲ ့  မွာထားတဲ့ ေပါက္စီကို   ကုန္ေအာင္စားပီး   လက္ဖက္ရည္ကို
တက်ိဳက္ထဲေမာ့ ၊ က်သင့္ေငြ    သံုးက်ပ္ကို   တခါထဲရွင္း ၊    ခပ္ရွက္ရွက္   ကုပ္ေခ်ာင္ေခ်ာင္းနဲ ့  ကားဂိတ္ကို ေျခလွမ္းက်ဲၾကီးနဲ ့ျပန္လာခဲ ့ရတယ္ တဲ ့ဗ်ာ ။
            အဲသလို  ကၽြန္ေတာ့္ဆရာက  ေျပာျပလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း    “ဆရာ” ေခၚတိုင္း “ဗ်ာ” မထူးရဲေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ ့လူေတြကို သတိထားမိတတ္လာတယ္။ တခ်ိဳ ့ကလဲ ေလးစားမႈ
နဲ ့ဆရာလို ့ေခၚၾကပါတယ္ ။ဆရာ..ဆရာလို ႏွစ္ခါဆင့္ေခၚရင္ေတာ့ အေျခအေန  သိပ္မေကာင္း
ဘူး အခ်ိဳသတ္ပီး   ခိုင္းခံရဖို ့   ေသခ်ာေနတယ္ ။ အံမယ္     ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ     ကလည္း 
ဆရာလို ့ ေခၚတယ္ဗ် ။  ေခၚမွာေပါ့   ဆိုကၠားသမားကိုေတာင္  ဆရာေခၚေနတဲ ့ ေခတ္ဘဲဟာ ။
လမ္းမွာေတြ ့ရင္  ဘယ္လိုေခၚတယ္မွတ္တံုး  ”ဟိုးဆရာ… ဘယ္တံုး” တဲ ့ ။  ဆရာေခၚခံရရင္ကို  
က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္   သတိထားတတ္လာပီ ။ ဆရာလို ့ ေခၚတာခ်င္း တူေပမယ့္   ေလယူ
ေလသိမ္း   မ်က္စိမ်က္ႏွာ    အေနအထားခ်င္း    မတူဘူးဗ်။ တပည့္ေတြေခၚတဲ့   ဆရာဆိုတာ  
ယံုၾကည္အားကိုးမႈ ၊ ခ်စ္ေၾကာက္ရိူေသမႈေတြ  ပါသဗ် ။
                   တခ်ိဳ ့က  ဆိုကၠားဆရာလိုလို ၊   ဗိေႏၶာဆရာလိုလို ၊ ႏြားသိုးပိုက္တဲ့   ဆရာလိုလို ၊
၊တပ္ၾကပ္ၾကီးဆရာလိုလို    ေခၚတတ္ၾကသကိုး   ။ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚပါေလ   ဆဲတာမွမဟုတ္တာ
နာခံခက္ဖို ့မလိုဘူးေပါ့ဗ်ာ။အံမယ္ ေနာက္တမ်ိဳးေခၚေသးတယ္ဗ်    “ ဟိုး…ေက်ာင္းဆရာ “  တဲ ့။
အဲတာကို လက္တို ့ျပီး   ေမးၾကည့္ရေသးတယ္   ဘာေက်ာင္းဆရာလဲဆိုေတာ့  ႏြားေက်ာင္းတဲ ့
ဆရာကို  ေျပာတာတဲ ့ ။   ေၾသာ္ ..... ...…ႏြားေက်ာင္းသားေတာင္      ဆရာျဖစ္ေနတဲ ့ ေခတ္  
....…ကၽြန္ေတာ္(၁ဝ)တန္းေအာင္ရံုနဲ ့  က်ဴရွင္ဆရာလုပ္ေနတာ   လြန္သလားဗ်ာ ။
         ဒီလိုနဲ ့ဘဲ  စက္တင္ဘာ  (၂ဝဝ၁)ခုႏွစ္မွာ  ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္  တက္ေရာက္
ခဲ့တာေပါ့။   သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့   နယ္ လာတက္ၾကတာေရာ ၊  ျမိဳ့ထဲက   သူငယ္ခ်င္းေတြ
ေရာအစံုေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တပည့္ေတြလဲ   ေက်ာင္းထဲမွာ   ျပန္ေတြ ့တယ္ဗ် ။  တပည့္ေတြနဲ ့
ေတြ ့ေတာ့  ဆရာေပါ့ဗ်ာ ။     သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ ့  ေတြ ့ေတာ့    ေက်ာင္းသားေပါ့ ။      အဲဒီမွာ  
ကၽြန္ေတာာ့္    ေက်ာင္းေနဖက္   သူငယ္ခ်င္းေတြက    ကၽြန္ေတာ္နာမည္ကို     မေခၚေတာ့ဘဲ    နာမည္ေျပာင္တခုကို   ကင္ပြန္းတပ္လိုက္      ၾကတယ္ေလ…………………………………။ 
“ဖီးက်ဴ” တဲ့ဗ်ာ ။  တေယာက္ကအစ  ေခၚလိုက္တာ    တေက်ာင္းလံုး     ႏွံ ့သြားပါေလေရာ ။ 
ကၽြန္ေတာ္နာမည္အရင္းကိုေတာင္မသိၾကေတာ့ဘူးဗ် ။       ဒီလိုနဲ ့ကၽြန္ေတာ္     “  ဖီးက်ဴ  “ 
ျဖစ္လာခဲ့တာ့    မႏၱေလးတကၠသိုလ္က မဟာသိပၸံဘြဲ ့ရတဲ ့အထိပါဘဲ ။ တကၠသိုလ္ႏွစ္လည္
မဂၢဇင္းေတြမွာေတာင္ ဖီးက်ဴ    ကေလာင္အမည္နဲ ့  ဝထၳဳတိုေတြ   ေရးလိုက္ျပန္ေသးတယ္ ။  
ကၽြန္ေတာ္ကို    အားလံုးက     ဖီးက်ဴ   လို ့ပဲေခၚၾကေတာ့  ပထမဆံုး    ကင္ပြန္းတပ္ေပးတဲ့  
ေမာင္မင္းၾကီးသားကို ေမးရပါေသးတယ္။   ဘာေၾကာင့္   ဖီးက်ဴ   လို ့ေခၚတာလဲ   ဆိုေတာ့ 

          { ဖီး =  ဖီးဆစ္ (Physics )   ၊ က်ဴ =က်ဴရွင္ဆရာ  }   

အဲသလို ရွင္းျပလိုက္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။(၆)ႏွစ္ၾကာက်င္လည္ခဲ့တဲ့
တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ   သူငယ္ခ်င္းေတြ ေခၚတဲ့ အမည္ကို အမွတ္တရရွိေနတာမို ့………....
ဖီးက်ဴ     လို ့ေခၚလိုက္တိုင္း  တ ကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝကို  သတိရေနတာမို ့ ..……......
အခုကၽြန္ေတာ္  ဘေလာ့ရဲ ့   ကေလာင္အမည္ကို  ဖီးက်ဴ  အမည္နဲ ့ ေရးသားေနေၾကာင္းပါ  
ခင္ဗ်ား………………….။
............................................................................................................................
.....................................................................................................................ဖီးက်ဴ





No comments:

Post a Comment